miércoles, 16 de enero de 2013

Pont del Riu en Altea / per Miguel del Rey


Construït per arcs rebaixats d'uns 9 metres de llum que descansen en bases aplantillades, arcs i bases construïts amb pedra calcària de Les Quyintanes, on les dovelles dels arcs formers i les peces que formen el tallamar són de pedra calcària més dura i de color més clar, possiblement del Campello, mentre que la resta són possiblement pedra de les pedreres locals. Consta de 20 arcs amb una longitud total de 258 mtrs més dos llargs embarcaments a banda i banda. Construït el 1880 va resoldre definitivament el pas del riu que havia de fer-se pel camí Reial i travessar quan era possible travessant amb pontons o directament per l'aigua l'Algar, o bé en ocasions, quan l'aigua era abundant, sortejant el riu mitjançant embarcaments per mar de persones i carruatges.
Les bases aplantillades has estat bastament ampliades a banda i banda per donar més amplada a la carretera, perdent part de la impostació d'atracada de l'arc. De la mateixa manera el pont ha perdut la seua ben treballat ampit i els ajustats refugis que disposava en la seua forma original.
----------------------

Construido por arcos rebajados de unos 9 metros de luz que descansan en basas aplantilladas; arcos y basas construidos con piedra caliza alteana de Les Quintanes, donde las dovelas de los arcos formeros y las piezas que forman el tajamar son de piedra caliza más dura y de color más claro, posiblemente de Campello, mientras que el resto son posiblemente piedra de las canteras locales.  Consta de 20 arcos con una longitud total de 258 mtrs más dos largos embarques a ambos lados. Construido en 1880 resolvió definitivamente el paso del río que debía hacerse por el Camino Real y vadear cuando era posible atravesando con pontones o directamente por el agua el Algar, o bien en ocasiones, cuando el agua era abundante, sorteando el río por medio de embarques por mar de personas y carruajes.
Las basas aplantilladas has sido burdamente ampliadas a ambos lados para dar más anchura a la carretera, perdiendo parte de la impostación de atraque del arco. De la misma manera el puente ha perdido su bien trabajado pretil y los ajustados burladeros que disponía en su forma original.

No hay comentarios:

Publicar un comentario