Situat sobre el vessant nord
del tossal on s'assenta el Poblet, el Calvari és un element caracteritzador del
paisatge i és molt visible tant des de la pròpia Altea la Vella, com des del
Camí del Garroferet. L'orografia del lloc defineix una conca visual a curta
distància de gran intensitat visual i valor etnològic, la qual té unes vistes
molt interessants sobre el Calvari. Aquesta conca està definida pel Barranc de
les Cases, les vessants dels tossals baix les quals es troba la font del
Garroferet, la Font Gran i les muntanyetes al voltant del cementeri. Solcat
aquest triangle, pel traçat del Reg d Altea la Vella i el Camí del Garroferet,
L'arquitectura dels casalicis
és la tradicional d'aquestes construccions quadrades amb un cos basamental que
eleva fins a una determinada alçada el cos on s'obri la capella, la capelleta
que protegeix l'escena de l'estació corresponent de les 14 existents en aquests
Via Crucis tradicionals. la capelleta quadrada es tanca amb una reixa i al fons
se situa el panell ceràmic. Es remata el casalici amb una piràmide de quadre
costats, molt pròpia d'aquestes arquitectures, acabades sempre en arrebossats i
pintades de blanc.
-------------
Situado sobre la ladera norte de la colina donde se
asienta el Poblet, el Calvari es un elemento caracterizador del paisaje y es
muy visible tanto desde la propia Altea la Vella, como desde el Camino del
Garroferet. La orografía del lugar define una cuenca visual a corta distancia
de gran intensidad visual y valor etnológico, la cual tiene unas vistas muy
interesantes sobre el Calvario. Esta cuenca está definida por el Barranco de
les Cases, las laderas de las colinas bajo las cuales se encuentra la Font del Garroferet,
la Font Gran y las colinas entorno al cementerio. Surcado este triángulo, por
el trazado del Reg d ́Altea la Vella y el Camí del Garroferet,
La arquitectura de los casalicios es la tradicional de
estas construcciones cuadradas con un cuerpo basamental que eleva hasta una
determinada altura el cuerpo donde se abre la capilla, la hornacina que protege
la escena de la estación correspondiente de las 14 existentes en estos Vía
Crucis tradicionales. la hornacina cuadrada se cierra con una reja y al fondo
se sitúa el panel cerámico. Se remata el casalicio con una pirámide de cuadro
lados, muy propia de estas arquitecturas, acabadas siempre en revocos y
pintadas de blanco.
No hay comentarios:
Publicar un comentario